~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~

Saturday, January 1, 2011

HADIAH MALAM TAHUN BARU...


1.01am, 1.1.2011..
2 missed calls...
from whom?
from him of course..dia yang tak patut aku sebutkan namanya disini...
relationship yang ada antara kitorang masih lagi rahsia...i guess..
dah pernah kena warn awal2...dia taknak aku menepek2 kat facebook dia...
dia taknak kawan2 dia nampak aku or kenal aku i guess...yeah..i know who am i...
he need his own privacy...
yeah...copy that~
so finally,aku bawak diri...
dok senyap2...takmau kacau dia lagi...hati dia & hati aku sendiri kena jaga...
hubungan ni dah jauh...kena jaga jugak..takmau gaduh2...
sebab nak elakkan salah faham..ni la aku punya inisiatif lain...
tak sayang dia??
kalau aku jawab ya surely aku tipu...

so...sebab nak jaga semua tu..aku wat camni...dia dah banyak terluka...aku sedar tu..walaupun dia nampak macam strong tapi deep inside dia fragile sangat2...just like me.....mungkin...
so sebab tu, secara tak langsung aku kena jaga perasaan dia..taknak wat dia sedih lagi...walaupun selama ni aku dah banyak sakitkan hati dia...tak terkira....
tapi dia tak pernah kata yang aku ada wat salah dengan dia selama ni...yela..dalam perhubungan mesti kena ada toleransi..kalau dua2 keras..alamatnya..tak panjang la hubungan tu...
dia paling banyak mengalah...thanks to him...
dah banyak yang aku tau pasal dia sekarang...sumber info??pandai2 cari la kalau nak hidup...walaupun benda tu risky giler..(takut2 hubungan aku dengan dia terbongkar)tapi..aku buat jugak..so far,nothing happen...
they still dont have any idea about that...nasib baik..pheww~~
bukannya aku taknak tanya kat dia sendiri..tapi..dia bukannya nak bagitau kat aku kalau aku tanya pun...bagi dia..buat apa nak selidik2 lagi?benda dah lama...
tapi bagi aku semuanya penting...aku taknak termakan cakap orang yang bukan2 di kemudian hari...yeah..aku mengaku i love him..deep inside aku taknak kehilangan dia...(haha..dah start ayat klise)
btw,walau camne buruk pun info yang aku dapat,i never hate him..aku kan dah janji nak terima dia seadanya.. seriously...aku bukan macam ex gurl dia okay?she's just a freak gurl who knows nothing about love...
walaupun ilmu cinta aku takde setinggi mana..but, babe...orang macam dia memang tak layak to have his love...berjanji sumpah setia but at the end..dia curang dengan lelaki lain satu U dengan dia...she left him without a word...main kayu tiga..seronok ke?padahal si lelaki setia...mungkin dia kurang dapat perhatian from him...pity her...mungkin jugak the gurl need somebody yang ada masa depan...dia tak nampak lagi the guy punya masa depan sebab at that time,that guy still in school...but..hey u gurl, you should know that when u give your cinta n sayang to another person..meaning you should stay with him tak kisah la apa yang jadi..came hell or high water, stick to that particular person...jangan malukan kaum hawa, acting like a bitch...malu sikit can you?
anyway..bercinta tak salah selagi tau jaga batas...nak message 24 jam dengan your sayang mesti la impossible...masing2 ada tanggung jawab masing2...takkan la nak bermadu mesra 24/7...
try to be understanding...if u love somebody, lepaskan dia untuk terbang bebas..jangan kurung...if he ment for you surely, he'll be back...
well after knowing her presence yang terhegeh2 nakkan my guy lepas apa yang jadi through all this while, i add her as a friend in fb and final screw dekat tagged...well..akhirnya lepas berbulan jugak dia tak nampak hint yang aku bagi, akhirnya dia sedar jugak...then she removed me from her friendl list both in fb n tagged...
sebabnya?i guess she had saw his picture yang besar terpampang kat tagged..(well,he himself asked me to put his pictures there..so its not my fault..)huu~honey one of your friend dah nampak jugak your picture..he asked me to take care of u...(still not my fault)
aku ada bagi kata dua to that gurl...(kata dua la sangat..kiasan je..)aku tatau la how he can fall in love with that gurl..that gurl seriously..memang rude yang melampau...i've tried to talk politely tapi bila dia dah rude camtu..aku rasa sape2 pon takleh sabar...evidence?safe here with me...if he wanted to see it pon aku boleh kasi tengok..i'm a very "detail" person okay...so, don't you dare to play fool on me..sooner or later aku tau jugak..
alright..tamat sesi mengenang and terkenang..(the rest is history...seriously,you dont have the right to know)

sambung balik pasal HADIAH MALAM TAHUN BARU..
he gave me a call, tanya pasal mak..

he sounds like he cared...and i'm happy with that...
kisah rupanya ngan bakal mak mentua dia ni...ahaha...sue me if i'm wrong...(>.<)
yup mak sakit, and she herself ask all of us to go back home n tak payah susah2 jaga dia kat hospital..
mak cakap dia still boleh jalan..btw, she ask me to replace her to go to her dinner with all the MAK DATINS PERKEP at the Renaissance Hotel...i refused at first..tapi lepas mak pujuk terpaksa la aku pergi..(aku malas nak pergi actually)hurmm..about the dinner aku tulis kat entry lain okay?that is really a different kind of story..hehe...
hurm...hadiah tahun baru ni kena nag dengan pakcik free je..huu~
yela...dah lama tak contact terus serebu aku dengan questions~aduss~~

"mak sakit apa ain?"

"kenapa tak bagitau kat abang?"


"nak bagitau pun susah?"

"so abang dah jadi orang asing la ni?"


"mak camne skarang?"

"mak katne?"

"sape jaga mak kat hospital?"

"ya Allah, apsal tak tunggu mak..??"

"tak payah dengar cakap mak tu..stay je dengan dia kat spital.. "


"bla..bla..bla...yada..yada..yada.."ranting all the way...

for 3 minutes he talking without asking how am i?(yang dah lama dia tak risik khabar ni...)
at last he hang up the phone after askin if i'm okay or not...sihat or tak..?

end of conversation...

yeah...macam tu la selalunya...takde pengawal bicara...takde penutup kata...yang aku dapat tengah2 je...(isi)
at first memang aku melopong je la...lama2 aku dah terbiasa dengan gaya dia yang macam orang tak menyempat2 tu...(nak save kreadit kot...or....??)


hail the optimist ain..!!


yelah...
i assume that he's just busy with his mountains of work...social life...hang out with his friends...need his own space..privacy...piles of assignment..

"hey what about me here..??dont u think that u've to topup your love for me once a while..??"



"nope...tak payah susah2...ain sangat2 memahami keadaan aku kat sini..."(mungkin itu yang dia fikir)

"hey wait..but i missed u like hell here..!!do u get that..??"

hurmm..what to do...i'm here when u need me anyway...nasib aku...walaupun kadang2 aku pendam rasa..ermm..he dont even bother anyway...
hope that ruang yang aku bagi kat dia ni berbaloi...hope dia gunakan sebaik2nya untuk success dalam hidup..aku cuma doakan yang terbaik untuk dia..

seumur hidup aku..
aku tak pernah tinggalkan orang..
kebiasaannya orang yang tinggalkan aku and mungkir janji..
he also had promised me something..and aku akan pegang to that till death...
hurmm...if he turn out macam orang lain tu what can i do..?
left me without letting me know what i've done wrong..??
ermm...redakan je...kuasa Allah..
kalau ada jodoh..ada lah..kalau takde...takde lah..







till then...assalamualaikum..^^

0 comments: