~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~

Tuesday, December 28, 2010

TAHAP KEBOSANAN YANG MEMUNCAK...


hurmm..lama-kelamaan rasanya aku dah boleh sesuaikan diri dengan keadaan ni...tapi keadaan tetap sama..kebosanan aku berada di tahap klimaks~huuu...
akhirnya..aku jumpa jugak dengan benda yang dapat mengubat kebosanan aku..NOVELS....
kebetulan..waktu tengah kemas2 bilik, aku terpandang kotak buku aku...
komik2 aku ada 2-3 buah dah kena samun dengan ainnur waktu dia datang rumah hari tu...bila nak pulang??entahlah..komik je pun..janji dia pulang n tak buat harta sudah..
sebenarnya tak ramai yang tau aku ada koleksi novel sendiri..tapi tulah..aku kedekut sikit..
bukan apa..aku cerewet dalam hal menjaga buku ni...buku2 aku semuanya aku jaga elok2...walaupun dah baca berkali2 tetap macam belum dibaca...tak percaya??silakan..korang boleh check sendiri...
takde tanda dilipat..takde koyak...takde tanda2 macam pernah dibaca langsung...
lepas baca terus aku simpan balik elok2 dalam kotak...^^
pernah jugak dulu aku bermurah hati pnjamkan novel2 aku kat orang..tapi akhirnya bila aku dapat balik buku2 aku...huh...macam kertas buat bungkus belacan...kalau tengok2 balik kertas buat bungkus belacan tu lagi cantik kot...dahla buku tu baru sekali aku baca..ada pulak buku yang aku belum baca..huu~~memang hangin 1 badan...
mana taknya selalunya bila diberi pinjam, orang yang meminjam tu kebiasaannya takkan terus pulangkan buku terus kepada tuan punya buku bila dah habis baca...diorang selalunya akan pass buku tu kepada kakak, pakcik, makcik, atok, moyang, oneng2...jiran...dan akhir sekali barulah dipulangkan semula kepada tuan punya buku...pasal tu la buku yang baru boleh jadi macam sampul belacan..terkoyak sana-sini...huh..(annoy)
so..akhirnya..sampai hari ni aku dah serik nak bagi pinjam buku aku pada orang...sebelum orang datang rumah aku dah sorok awal2 kotak2 buku aku tu...tak kira la novel ke komik...nak pinjam??jangan harap~
bukan aku kedekut~tapi aku dah serik nak bagi pinjam...sorry..^^


nampaknya sekarang aku tengah enjoy baca novel2 cinta jiwang karat~
bluekk~~hari2 macam ni mau keluar muntah hijau aku..huu...takpe la sekejap je kot nak habiskan buku2 ni semua...setakat 10 buah..sehari 1 buku..mungkin dalam bulan 1 aku dah dapat habiskan semua buku2 tu...
setakat cerita jiwang..semuanya happy ending...klise~
takde yang gempak ke??takpe la..sementara ni..buku2 tu jugak penghilang rasa bosan aku..daripada takde apa2 nak buat..sekurang-kurangnya masa kau sedikit-sebanyak terisi..terimas^^


vampires diaries yang dah lama aku mengidam nak baca..dah lama sebenarnya buku ni terperap dalam kotak..cuma aku takde masa nak baca buku tu..maklum la..waktu tu aku sibuk buat persediaan untuk ambik SPM...buku harry potter pun macam tu jugak(walaupun dah 3 kali aku katam buku ni..hehe)...
geram je aku nak baca buku2 tu..nasib baiklah SPM tu bukan benda main2..kalau tak dah lama aku lepas gian..hehehe...^^
sebelum SPM aku cuma sempat baca buku yang nipis2 je...sebab takde masa..huu~~
serious la..masa memang jealous dengan aku...benci..!!
waktu tu aku dah tak kira bertapa nipis pun buku tu..yang penting, menarik untuk aku baca...cukuplah tu untuk lepaskan gian aku..hehe..^^
anyway...sekarang masa yang aku ada dah lebih dari cukup untuk baca buku2 tu semua...seronoknya!!!
penanda buku tu dari Blake..cantik kan??kerap jugak dia & Yoke Pei hadiahkan aku penanda buku..biasalah..diorang dah sedia maklum dengan kegilaan aku yang satu tu...huu~~


ni semua buku2 along waktu dia ambil STPM dulu...banyak kan??teruja jugak aku tengok...
mulai tahun depan aku dah kena baca buku2 ni sikit2..untuk pengetahuan asas...walaupun mungkin buku2 ni tak sama sukatannya dengan apa yang aku akan belajar nanti tapi kemiripannya tetap ada..betul tak??hehehe..^^
lagipun aku memang suka membaca..apa salahnya..benda2 ni semua bagi pengetahuan untuk kita..so, buat apa aku nak sombong2 dengan ilmu..selagi terdaya aku akan belajar sebanyak mana yang boleh...hoho~


mungkin jugak aku akan sibuk sikit tahun depan..pada perancangannya aku dengan kawan2 dah plan nak ambil MUET next year~
untuk pengalaman..takde la aku terkejut sangat waktu nak ambil paper MUET bila sambung belajar nanti..hehe~
menurut kawan aku, result MUET ni valid untuk 4-5 tahun...(entah betul entah tidak)
apa2 pun keputusan aku untuk ambik MUET next year dah memang muktamat..haha..^^
pandai2 aku la nak hidup~~


buku2 ni entah bila aku dapat habiskan..sempat ke??nampak macam seronok...tapi rasa-rasanya tahun depan punya jadual dah memang padat...apa2 pun aku akan tetap cari masa untuk habiskan buku2 ni...cepat atau lambat...janji aku dapat habiskan..hehehe..^^


taekwondo...benda ni memang dah jadi kegairahan aku satu masa dulu...tapi sebab tuntutan UPSR, PMR, & SPM..sampai sekarang aku belum sempat ambik black belt test aku...terkandas setakat black tip..huu~
sedihnya aku..!!!!
tahun depan punya jadual memang padat...tapi rasa-rasanya...patut tak aku belajar balik taekwondo ey??dan habiskan aje apa yang tak sempat aku habiskan selama ni...??
entah la..benda2 tu akan aku fikirkan kemudian...
hurmm~dah lewat malam rupanya..kana chow dulu~~
assalamualaikum..^^

0 comments: