~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~

Friday, January 14, 2011

HANGOUT DENGAN AJ'S


wee..^^
assalamualaikum...haha...hari ni aku rasa happy sangat..walaupun agak letih dari biasa...huhu...tapi takpe la..bukannya selalu aku buat aktiviti luar petala..

alkisah..semalam,mengikut perancangan aku akan turun jasin dengan busu abel coz nak beli no pin upu...maklum la...aku dah la tak selalu keluar rumah..tak selalu handle urusan2 api air,pos surat,beli stem or kemas kini account bank..(sebab selalunya mak n abah yang buatkan) so aku yang bendul ni surrender la awal2 bila tau yang no pin upu nanti aku kena uruskan sendiri...coz hari tu waktu beli no pin matrik pun ada kawan yang tolong belikan kat mesin atm..adess~betul la aku ni manjakan diri terlebih sampai benda2 simple macam tu pun tak reti nak handle sendiri...(tamat proses mengenang..^^)

nak dijadikan cerita, angah jongs n alang zaty pon nak join...penyertaan di saat2 akhir..coz tengah hari tadi sebelum pergi bank,baru aku dapat tau yang diorang pun akan ikut sekali...seronoknya!!!sebelum tu diorang ada inform kat semua AJ's suruh turun hari ni..tapi cuma kitorang je yang dapat datang sebab yang lain tu semuanya ada hal masing2 yang dah tak dapat nak dielakkan..hurmm..how i wish semua AJ's dapat kumpul sama2 hari ni...kalau tak..mesti meriah..!!hehe..^^tapi aku bersyukur seadanya..daripada takde langsung 4 orang pun dah cukup nak buat havoc..^^

jongs suruh aku sampai tepat pukul 1.30 coz dia takut berubah jadi beruk...bhaha...i wonder..macam mane rupa dia nanti kan...macam ni ke??hahaha...!!pelik tapi comel~


anyway..aku tetap datang lambat sikit sebab nak dahulukan solat zohor...tapi aku sempat la inform dia dulu sebelum dia berubah jadi beruk..hehehe...
sampai je kat bank..aku nampak si gedik zaty sorang2 tunggu depan bsn..ada gaya macam pengawal bank tak bertauliah..cayalah zaty!

waktu tu aku tak nampak pun batang hidung jongs n abel..kata on the way..aku punya lah suruh mak aku merempit tadi sebab takut lambat..alih2 cuma zaty sorang je yang ada..ceh~

sementara tunggu budak berdua tu sampai aku sempat la buat lawatan cik kiah dengan zaty...melawat ex-iskandarians yang keje dekat2 situ..wee~

unfortunately,aku cuma sempat jumpa azreena zainal je kat formula plus...tu pun sekejap, sebelum fon aku berbunyi bila jongs call...dah sampai katanya...at last..yang paling lambat sampai macam biasa la..abel...adik bongsu la katakan...spoil sikit..hehe..^^

bila semua dah ada, kitorang pun serbu masuk bank..hehe...buat perangai macam budak2...poyo je...nak2 lagi waktu jongs buat muka cuak sebab nak beli ni pin upu,dia cuma bawak lesen je..bhahaha..what on earth...tapi, nasib baik akak tu kasi lepas..kalau tak..jongs kena masuk bank lagi sekali la esok...

tapi..
GUESS WHAT??zaty terjumpa dengan Mr. M...muka zaty dah ala2 nak sampai takat lebur je bila nampak mamat tu masuk bank..ceh~
zaty..manner la weh..jangan buat malu AJ's~
tapi apape pun..kiranya zaty bertuah la sebab ada jodoh jumpa dengan dia..^^

lepas selesai segala urusan kat bank..kitorang singgah tengok baju...jongs n aku decide taknak masuk kedai tu sebab takut budak2 ni nanti melepak lama2 pulak kat dalam..huu..memang dah masak betul dengan kerenah diorang ni~
zaty buat window shopping~~

selesai bertapa kat kedai tu kitorang decide nak pergi farmasi kejap..nak cari cure untuk kulit muka abel...kulit muka mengelupas for no reasons..err..ok then...(kalau tengok2 kan..takde la mengelupas pun..tapi dah dia cakap nak cari ubat jugak kat farmasi kitorang ikutkan je..)

ermm..kalau nak diikut2kan kulit muka aku ni lagi sensitif..
dear,i tak boleh kena direct sunlight la...sebab kulit muka i akan rasa pedih sangat n start to mengelupas for no reason...that's the concrete reason, kenapa aku tak suka keluar waktu siang...so harap mengerti~

tapi memandangkan yang aku ni memang malas nak cari cure, aku biarkan je...kalau kena sakit apa2 pun aku memang jenis liat nak cari ubat..sebab aku tau benda tu akan baik sendiri...tapi, once benda tu dah melarat..then baru aku bersungguh2 dapatkan rawatan..kalau sakit remeh2 n aku still boleh tahan..aku memang buat tatau je la...macam kena direct sunlight tu...malas la aku nak pergi cari ubat sapu..habiskan duit je...padahal solution dia senang je..jangan kerap keluar waktu siang n jagan kenakan kulit muka kat direct sunlight...simple kan~
aku ada alahan makanan...tapi surat doktor pun aku takde...kenapa??jawapan aku simple..MALAS...
yela..nanti kalau ada apa2 jadi...mati ke hape ke...jawapannye pun simple jugak kan..hehe..gila~

lepas keluar dari farmasi, kitorang start round2 jasin..pergi penmark...sempat jugak aku beli majalah NUR bulan ni..hee..^^then aku n jongs temankan abel n zaty cari kerja~ dari kedai fon sampai kedai kek diorang jejak...


penat tu...dari kedai ke kedai jawapannya tetap sama je..SORY DIK,TAKDE..


kesian diorang..aku ngan jongs cuma tumpang simpati la...sebab kitorang da ada program sendiri..^^
aku n jongs dah rancang nak menulis sama2...hasil??
bahagi dua lorr...so dua2 orang dapat benefit..hehe..^^
life as a writer ain't no waltz...
aku dah pernah rasa..its cost hell to pay..
tapi bila dapat habuan memang berbaloi..aku pilih jongs as a partner sebab aku nampak potensi dia...dia ada bakat n boleh digilap..yang lain..leave it to me..^^



at last..diorang pergi jasin point..kira ada harapan la nak dapat kerja tu...
lepas diorang interview~
diorang ajak aku g masuk karok...err..soe korang..aku terpaksa blah dari situ sebab aku dah angkat sumpah dengan mak aku...lagipun aku dah janji ngan diri sendiri yang hari tu the first n the last aku masuk tempat2 macam tu..aku taknak mulakan...tempat tu bukan tempat aku...
aku hidup ikut mata, hati n pengalaman...tempat 2 buatkan aku rasa tak senang duduk..maknanya adalah yang tak kenanya dengan aku nanti in the long run..
so aku mintak maaf sekali lagi sebab tolak pelawaan korang tu...
apapun..hari ni memang warna-warni..aku happy n enjoy sangat sebab dapat lepak dengan korang..^^
22hb ni mungkin kita jumpa lagi...wee~

till then..wasalam..^^

0 comments: