~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~

Saturday, February 5, 2011

MENGANTUKNYE~

huu..minggu yang memenatkan...
aku dapat phone call dari acik tadi..melepas rindu..bhaha...(cam pelik je bunyi..huu..)
btw,dalam sembang2 kosong tu ada la dia cakap yang dia akan berhenti kerja waktu akhir bulan 2 nanti...aku??
aku camtu jela...terus kerja sampai dapat panggilan kot...huu..
acik tanya kalau2 lepas dia habis kerja nanti boleh buat gathering or x..aku just diam..tatau nak cakap apa...
sebabnya??
aku still keje la...huu..kesian sungguh...rutin harian macam biasa..
pukul 6.30 pagi keluar rumah then g tempat kerja...pukul 2.30 balik rumah balik...tu pun still x dapat nak rehat..
balik je rumah aku kena kemas2 rumah..buat apa yang patut..kalau bukan aku or mak yang buat sapa lagi yang nak kitorang harapkan??kitorang pun bukannya kaya sangat sampai nak pasang bibik..ngee...
cite pasal keje kat kedai??
betul..memang penat..sampai2 je waktu pepagi tu aku dah siap2 kemas kedai...sapu lantai..mop..lap pinggan...
then bila dah ada customer,aku ambil order..kemas meja..kira2..huu..kekadang..if dah tak cukup tangan nak melayan customer..aku sekali kena turun padang,sediakan makanan untuk diorang...
lagi tragik bila aku kena lari 2-3 kali dari depan ke dapur...jauh jugak..silap2 haribulan..mau kurus jadinya aku...wee~
btw,hari ni my future sister in law datang rumah..stay kat sini...hee~
bilik aku la yang jadi mangsa..balik je dari kedai terus aku kemas rumah + bilik aku yang ala2 kapal karam tu...jam dah tunjuk pukul 11..tapi aku still x rehat2 lagi..mata memang dah berat...tapi aku tahan je..huu...
(terpisat2 seketika..)
apa yang best keje kat kedai ialah...
jeng..jeng..jeng...ni part yang aku suka ni~
makan minum semuanya F.O.C...hari2 aku makan lempeng utuk sarapan pagi...


lempeng kelapa..hee..bukannya senang nak cari kat kedai..
aku paling suka makan lempeng yang garing2..lempeng yang aku buat untuk aku sendiri yang makan aku buat cekenit2 je..bhaha..lempeng 50 sen..kira ratio dia dengan saiz asal 1:2..ngee~
sorry..lempeng aku ni x berapa nak lawa sebab aku buat untuk diri sendiri...


ni la makanan aku waktu lunch semalam..
mee kari...nyummy...
tapi aku suka tambah serbuk cili sikit..bagi pedas..baru ada kick..heee..^^


ni pulak lunch aku untuk hari ni.. mi hoon soto~
kenapa nampak gelap??
aku letak sambal kicap sampai 5 sudu..mana tak gelapnya..hehe..
memang tak dinafikan aku memang kuat makan pedas...huhu...
terliur x?ngee..^^






ni nenit...intan payung aku kat rumah...
comel...tapi dia tersangatlah nakal..hehe...
waktu orang buat kerja apa2..dia sibuk je nak buat benda yang sama...
tapi dia paling suka waktu orang sibuk kemas rumah...
lagi2 waktu orang mop lantai..sibuk la dia nak drift sana..drift sini..
sengal kan?haha..tapi sengal2 tu pun la yang paling aku sayang pun..


arggh...serious mata aku dah makin berat...ngantuk terlebih...
rasanya aku patut chow dulu...cukuplah setakat hari ni..

till then,
assalamualaikum...^^

0 comments: