~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~

Friday, March 11, 2011

LAGU ITU...MEMORI KITA...


siapa kata aku takde langsung lagu yang boleh mengimbau balik segala memori suka duka..tawa ria..di alam persekolahan dulu?
malam ini..aku termenung jauh..bosan,mungkin..aku menyumbat kedua2 belah telinga dengan earphone..sesuatu yang lazim ku lakukan ketika aku masih berada di alam persekolahan...segala lagu2 yang ada dalam handphone yang ku simpan selama ini kembali kumainkan untuk menjadi halwa telinga tatkala diri ini dilanda kebosanan..
kalau dahulu..aku sering kali dilihat memakai earphone kemana2...tapi kini,earphone bagaikan sudah hilang fungsinya..al maklumlah...zaman persekolahan aku sudah tamat..^^

nak dijadikan cerita..lepas satu per satu lagu yang aku mainkan...tiba2...

NOW PLAYING
....BARAKALLAH....

ya allah..aku tediam seketika..sungguh..!!lagu ini benar2 membuatkan aku terkenang peristiwa lama..kenangan bersama teman2 di sekolah..


lagu ini lah yang selalu dinyanyikan..waktu stay back kat sekolah untuk buat study group..waktu cikgu takde dalam kelas...waktu kelas tambahan...
ada kadang2 tu lagu2 yang ada kat playlist, terus2an terpasang walaupun cikgu ada dalam kelas...
cikgu tak marah..asalkan kitorang study n buat paper yang dia bagi....


nak lagi seronok...??
setiap 1 jam orang lain2 yang bukak lagu...bekerjasama sungguh bebudak 5 alpha batch 2010 ni..hehe..^^
maklum la..waktu tu kan masing2 dah jadi senior...dah form 5...
jadi kalau masing2 bawak handphone pergi sekolah pun buakanlah satu isu yang besar..
lagi2 pengawas macam aku..*sengal betul*

zaman sekolah...zaman yang penuh dengan suka duka...zaman yang mengajar erti "matang"...zaman yang mengajar erti "tabah"...zaman yang mengajar erti "hidup"...zaman yang mengajar erti "pengorbanan"
tapi segalanya memang berbaloi dan membawa sejuta memori indah..


  



walaupun masa tu kena rush sana..rush sini...terikat dengan aktiviti ni..aktiviti tu..
rasanya zaman pesekolahan memang takde galang gantinya..
aku rindu masa2 nak melepak sama2 dengan member2 sekelas macam dulu...
aku rindu waktu buat study group sama2...
aku rindu waktu kita menyengal beramai2 macam dulu..serious...aku rindu..

NOW PLAYING
....AIRPLANE....




alahai...indahnya zaman sekolah...
penuh dengan gelak ketawa...stress2 pun boleh gelak..
pelik kan?dulu waktu belum habis sekolah...mulut ni gatal je mintak..bila nak habis sekolah??
then..bila dah habis,nak rindu2an pulak...ish3..


kalau dulu..aku antara yang balik paling lewat...kalau jam tak tunjuk 5.30 tu..jangan harap la kitorang nak balik..maklum la..spm dah depan mata...takkan la nak belajar macam melepaskan batok kat tangga kot?
lagi nak exam..lagi lambat kitorang balik...mula2 ada la pakcik guard tu nak sound...lama2..dia sendiri pun dah naik malas nak sound kitorang...huhu...

NOW PLAYING
....HEY SOUL SISTER....


teringat pulak..waktu form 5,masing2 dah tak reti takut langsung nak bawak handphone pergi sekolah...ada pulak waktu seminggu sebelum spm...masing2 buat sesi bergambar...hee...selumber je masing2 keluarkan handphone..yang mahal2 pulak tu...cikgu2 pulak dah tak larat nak cakap apa2...pandai2 kau la budak...kalau ada spotcheck pun masing2 tak goyang pun..semua buat muka selumber...hahaha...tyme ni memang best...



bawak phone pergi sekolah pun bukannya buat apa..tujuannya bukan nak menayang kat orang...tapi untuk kesenangan diri sendiri..ada kadang2 public phone kat sekolah tu tak boleh nak dipakai semuanya... rosak3...!!aishh~
tapi budak kelas aku takde 1 pun yang buat perangai tak senonoh kalau bawak handphone..masing2 pandai kawal diri..ahamdulillah~


NOW PLAYING
....BILLIONAIRE....

satu2nya lagu yang mengingatkan aku tentang AJ's..memang tak boleh lari jauh...^^
memorinya terlalu kuat untuk dibuang...
girls..thanx..^^


till then...
assalamualaikum..^^

1 comments:

Anisah Zahorin said...

great_headachemaker=aj's