~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~

Saturday, March 12, 2011

WAYANG..??

semalam, aku msg jongs lagi..yelah..nak hilangkan bosan...
semalam jugak jongs tanya aku..kalau2 aku nak ikut dia g tengok wayang kat melaka mall...

"wayang??"


"cerita apa?"


"rasanya kitorang nak tengok hikayat merong mahawangsa..."

wow..bestnye kalau dapat pergi..tapi...boleh ke?kalau aku tanya terus kat mak surely dia bagi lampu merah tak berkelip...kalau tanya kat abah,possibillity lampu merah nak bertukar warna ke kuning tu macam ada...
so,dalam perjalanan balik dari kedai,aku mintak izin dari abah...slow talk dengan dia...nampaknya lampu kuning dah berkelip2 nak bertukar ke warna hijau..

"yes!ada can..!!"

tapi aku tengok muka abah..macam berat je nak bagi aku pergi...hurmmm....*dia tak percayakan aku lagi*
tapi pokok pangkalnya hati...
walaupun aku dah diberi greenlight dari mak n abah...aku tetap akan buat keputusan ikut hati aku...kalau aku rasa selamat..aku pergi...
tapi sayangnya semalam...hati aku berat...
entah kenapa...aku macam tak sedap hati...selalunya kalau aku rasa macam tu...then aku pergi jugak..
something will happen~
teringat kisah bulan lepas...kononnya nak tengok cerita SINI ADA HANTU...
hehe..ingat2 balik kelakar pun ada...^^ 
 

alkisah~

10.2.2011
mengikut perancangan..malam ni aku,along n kak wani akan pergi tengok movie..
kelas tuisyen pun aku dah anjakkan masanya ke waktu petang tadi...
actually,aku takde la rancang benda ni..ni semuanya idea along..nak tengok midnight movie katanya..
jadi,lepas balik kerja malam tu..kitorang pun masing2 bersiap...nak tengok movie la katakan..
dah lah kerja nak memujuk abah tu diserahkan kat aku 100%...hailoh~
kalau tak jadi tu..*sigh*

malam tu..dengan rela hatinya abah hantarkan kitorang...
waktu tu hati aku dah berat kata taknak pergi...tapi sebab dah janji dengan kak wani...nak buat macam mana...haduui~
nak dijadikan cerita....
melaka mall blackout~~
ngaaa....gila betul...macam tak percaya je...

"black out..!!"

nak panggil abah suruh datang balik dah payah...abah dah balik...
ha..tu la...tak check2 dulu...sekarang siapa yang susah...??
(=_=")

aduhai malang pak kaduk~
at last...melepak la kitorang kat dataran sampai abah ambik..
nak tengok SINI ADA HANTU konon...alih2 kitorang yang jadi hantu tengah2 malam buta macam tu...
hahaha..lawak2...
nasib baik la dataran tu cantik...dapat la sedapkan hati ni sikit...
lepak2 jugak...sambil tu sempat jugak aku snap pix sikit2..*sebenarnya nak menyedapkan ati..ish3...sabar je la..*

hai..nasib2..hahaha...
aku taktau la nak react macam mana...tapi yang pasti...antara wayang dengan aku...memang tak boleh ngam...huhu...

"eh..?" 

"eh...eh...?"

"jap..jap...jap..."

"chop!!"




"uish..biar benar...??"

"wayang dengan aku memang tak boleh ngam??"

"hurm...kena kaji balik ni..."



till then..hehe..^^
assalamualaikum...

1 comments:

Anisah Zahorin said...

holaaa...ajakla sesapa tonton..
rugi weh kalau tak tengok filem nih..