~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~

Thursday, April 7, 2011

BIARKAN ANGIN BERBICARA...


kelembutan angin malam bagaikan meyapa diriku..
tenang seperti tiada apa yang menggangu...
gemersik bunyian alam yang menyapa kian mengusik kalbu..
dan tika saat itu..
aku bagaikan terbang ke awanan biru..
memenuhi perlawaan sang angin untuk bercanda denganku...

bisu...
lidahku kelu tanpa kata...
memikirkan sejuta persoalan yang beraja diminda...
dapatkah aku menghirup sedikit bahagia...
saat hidup bergelumang dusta...

aku terpana seketika..
kelu lidah tanpa kata...
bisu seribu bahasa..

tatkala langkahku mendekati kolam bahagia..
aku diheret ke ranjau derita...
ditambat di tengah lapangan gersang..
kontang tanpa setitik cinta..
kering tanpa secebis kasih...

aku meronta...
aku dahagakan kasih yang satu...
aku menagis dalam pilu...
meronta dalam sendu..
andai ini takdirku...
haruskah aku pergi meninggalkanmu??

sebelum langkah kaki ini ku buka..
sebelum ada rasa sesal yang menyapa..
izinkan aku membawa memori dulu...
sebagai pengganti dirimu...
pengubat duka dikala rindu...

0 comments: