~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~

Wednesday, April 13, 2011

UNIVERSITI BLOGGER MALAYSIA


bismillah...
ehem...aku nak buat first assignment ni...harap2 prof aku yang comel2 lagi hensem2 tu terima without any rejection...amin...huhu...*ketaq pulak*>.<

okeh..kali ni..katanya sesi orientasi dah bermula...dah lama dah pun kot..
so aku yang masih blur2..yang masih dialam mimpi ni baru la sedar yang dateline tu dah ala2 paras hidung...haish lu baru nak siapkan assignment ke cik aien oi..??hadoi..!!parah betul budak nieh..!!nasib baik prof aku tu baik hati sebab nak postpone dateline...fuhh..nasib baik..*terimas*
maaf kupohon yeah prof sebab lambat hantar assignment nieh~

NAMA ANDA DAN NAMA BLOG ANDA

nama aku Ain Farhana...ehem 2 je mana boleh lebih2...*nama penuh dalam IC tu biarlah aku simpan sorang2 ok?*
nama aienzell tu aku dah pakai lama...dari mula seronok2 menulis atas kertas sebelum kenal apa itu blog lagi..so..sebab nama aienzell tu ada memorinya yang tersendiri..aku rasa eloklah aku pakai je nama tu sebagai nama pena or nama aku ketika menulis aku..*cewah..dah macam ada identiti rahsia je..gedik sungguh..!*
blog aku pulak namanya ~Bitter-sweeT~...nama blog aku ni tak pernah berubah2 sejak aku mula blogging lagi...

SEJAK BILA ANDA MULA BERBLOG
 
sejak bila aku mula berblog ye..??alamak..!lupa pulak..jap godeh2 jap..>.<
okeh..dah dapat..!
well, hurmm...let see..nak dijadikan cerita aku mula berblog waktu bulan OKTOBER 2010..kiranya aku ni newbie la..


APA PANDANGAN ANDA MENGENAI DUNIA BLOG DARSAWARSA KINI
darsawarsa tu ape yek??sama maksud dengan dewasa kini kan??betul tak??please cakap betul~ >.<
hahaha..okeh...cukup2 la tu...hurmm..dunia blog masa kini ye??aku rasa dunia blog masa kini dah berkembang pesat macam cendawan tumbuh lepas disiram air dari pili bomba..
mana taknya..rata2..ramai orang dah ada blog...even budak sekolah rendah pun dah ada yang ada blog tau..*dasyat sungguh*
so,kiranya sekarang ni..isu blog tu bukannya sesuatu yang asing lagi...hurmm..dari segi pegisian pulak..depends la..banyak blog2 yang top2 sekarang ni..banyak yang memberi info serta ilmu kepada cik aien yang sedia cetek ni ilmunya...
tapi, sayangnya banyak jugak blog2 yang dibuat sekadar untuk menjadi tempat melempar fitnah..mengutuk orang,bercerita tentang kisah cinta monyet...macamlah dia sorang je yang bercinta dalam dunia ni...*ala..bosannya cik aien baca..*
memang tak dinafikan..ramai yang suka menulis..tapi, cuba hasilkan satu entry yang bermanfaat buat semua orang..bukannya entry2 yang syok sendiri memanjang..*opps..maaf*
kalau dah takboleh nak kawal diri..nak tulis jugak entry2 macam tu biarlah dilakukan sekali sekala..bukannya setiap hari...*sigh*
err..btw,aku pun sedang memperbaiki mutu penulisan aku..harap2 reader aku yang tak seberapa tu berpuas hati la dengan entry2 aku...

PANDANGAN ANDA TENTANG IPTM 
(institut pengajian tinggi maya)
PERTAMA INI

let see...setahu aku IPTM yang ditubuhkan ini F.O.C kan??kalau F.O.C. mesti la aku suka...semua orang pun suka..*setahu aku la..*
dengan adanya INSTITUT PENGAJIAN MAYA seperti ini..aku percaya, lebih ramai graduasi yang berkualiti dapat dihasilkan..yang penting komitmen yang diberi oleh setiap mahasiswa itu tidak berbelah bahagi...*tu pun kalau nak berjaya dalam study la*
lagipun..dengan adanya IPTM, tak mustahil kalau seorang nenek sekalipun mampu menjadi seorang graduasi..sebabnya?
mudah..!waktunya fleksibel dan tidak memerlukan kos yang tinggi ataupun memerlukan seseorang individu itu menuju ke sesuatu lokasi ke satu lokasi yang lain...apa yang diperlukan cuma sebuah lappy, handphone, or computer, line internet, dan tenaga elektrik untuk men'support' beteri lappy yang kemungkinan nazak ketika online..

p/s jom la join UBM...penyertaan anda amatlah dialu-alukan...^^

till then,
assalamualaikum..^^

4 comments:

Bakri Hussin said...

dah follow dah jom follow balik ok
salam dari UBM jomput join
Bloglist 1 bulan bersama dunialelakimaskulin.com ok http://www.dunialelakimaskulin.com/2011/04/bloglist-1-bulan-bersama.html

Bakri Hussin said...

dah follow dah jom follow balik ok
salam dari UBM jomput join
Bloglist 1 bulan bersama dunialelakimaskulin.com ok http://www.dunialelakimaskulin.com/2011/04/bloglist-1-bulan-bersama.html

mahirahnazlim said...

fly dari UBM :) berkenalan dgn pelajar baru .

UBM said...

Admin dari UBM check assignment..hehe..
Thanks join n support UBM, nnt kan entry pilihan :)