~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~

Sunday, May 22, 2011

KAU DAH SEDIA NAK NIKAH??


bismillah..

5 bulan dah berlalu..tapi rasa macam baru semalam SPM habis...*oi, tipu la tuu..*
tapi serious, memang 5 bulan yang berlalu tu rasa macam sekejap sangat...macam baru semalam rasanya aku start mengajar tuisyen, jadi waitress kat kedai, sediakan makanan kat kedai, tolong jaga tempat cashier malam2..=.="
*tak sangka banyak jugak kerja yang aku buat dalam masa 5 bulan..erkk..*

kau dah sedia nak nikah??oi!umur baru setahun jagung dah ada hati nak fikir nak nikah dengan anak teruna or anak dara orang..umur yang sebaya dengan aku ni layaknya nikah dengan buku je...belum sesuai lagi kalau nak nikah betul2 pun..mampu ke kau nak tanggung tanggungjawab berat tu?+.+


okay...tinggal esok je..aku dah nak berangkat ke KMM a.k.a. Londang (nama kampungnya)..okay..dan tepat jam 8.30 a.m waktu aku mendaftar nanti, secara rasminya aku mendapat title student..entah kenapa tetibe je rasa cuak...mungkin aku takut tak dapat nak sesuaikan diri dengan situasi baru..lepasan spm selalu menjadi mangsa momokan orang yang kononnya matrik hanya untuk pelajar yang pintar dan nerd..satu alasan yang tak kukuh..sebabnya aku dah tanyakan pada kaunselor n motivator yang ada tentang isu ini..dan jawapannya, matrik n diploma sebenarnya sama2 susah..yang cuma membezakannya cuma masa dan effort kita untuk belajar. aku diingatkan jugak untuk tidak mengamalkan style belajar kat sekolah..sebab situasinya sangat berbeza..dan salah perhitungan, salah langkah boleh menyebabkan kita tidak berjaya dalam study..kebanyakan orang akan memilih universiti berbanding matrik atas sebab universiti itu universiti..=.="

kali ni, aku menyahut cabaran yang diberi..sebenarnya aku takde pilihan. kedua2 program yang aku terima adalah sama. tak ada bezanya. pergi matrik untuk 1 tahun di londang dan bersaing dengan lepasan STPM atau pergi asasi sains fizikal untuk 1 tahun dan diikat bersama unimas selama 5 tahun..*gasp*
so, untuk tidak membebankan parents aku..aku pilih yang terdekat. londang..here i come..!!tahun ini agak berbeza dengan tahun2 yang lepas kerana student diberi pilihan untuk memilih modul yang mereka nak. dan aku tekad untuk pilih..

bukan apa..aku sayang nak tinggalkan fizik..tu la hubby aku yang paling aku sayang gila2..yang selalu buat aku bersemangat nak belajar...takkan aku nak tingga macam tu je n gantikan dengan ict yang langsung aku takde basic tu?huu..tamau...!! 
i still love u baby..n i still do..

okay..alang2 da online ni aku carikan la gambar2 Londang yang mungkin korang tertanya2 macam mana rupanya kan?no worries..aku ade..*walaupun gambar aku tak semenggah..ehe~*

 ya..ini dia tempat yang bakal aku tuju nanti...tempat aku mulakan episod hidup yang baru..tempat aku menuntut ilmu sampai lebam..dan insyallah, tempat yang bakal memberi masa depan yang cerah untuk aku pilih ke haluan yang seterusnya..insyallah..

okay, ini dewan kuliah..dan aku akan jadi pengunjung tetap tempat ini selama setahun..

owh..tangga dia mengingatkan aku kat tangga curam kat smk iskandar shah yang menghala ke 5 Alfa..kat situ la aku n pengawas2 yang lain berlari2 lepas habis duty semata2 nak kejar kelas cikgu abu kasim..makan pun tak sempat..yela..kalau lambat nanti ade je denda yang dia bagi kat kitorang..tapi still..nostalgic.. anyway.. ini bukan tangga sis so tak perlu rasa nostagic sangat.. cuma rupa dia lebih kurang je..^^

 okay..ini makmal2 yang ada kat kolej..yang setia menggamit mesra student2 yang hadir pada setiap tahun...


ni bilik yang disediakan untuk pelajar *sumber kata ini bilik lelaki..erkk..*=.="
tapi, mengikut pengalaman...struktur bilik hostel sepatutnya sama kan?so..aku rasa ini la lebih kurang gambaran bilik yang bakal dihuni selama setahun..

cuak still belum reda..=.="
sama2 la kita doakan kejayaan masing2...dan semoga masing2 bakal mendapat pointer yang gempak untuk sambung kejar cita2..amin..may allah bless us..


till then,
assalamualaikum..^^


2 comments:

Norul said...

so mcm mn blaja, ok x?akak dulu matrik kedah..da lame la..6taun yg lalu..bile duk matrik ni, kene pandai manage masa la..gud luck

aien zell said...

so far ok la..tp still tengah confuse macam mne nak tackle 4-4 subjects yg ada tu dalam masa yg singkat~
haila~