~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~

Sunday, May 29, 2011

MY FIRST WEEK AT KMM

bismillah..

yeay,aku dah balik rumah..!!*ambil masa sekejap untuk update*
okay, fankly speaking..minggu pertama kat kolej memang penat..jalan sana jalan sini..naik turun HEP tu dah jadi perkara biasa..ade je borang yang nak kena isi..ada je borang yang nak kena beli..senang cerita..memang banyak benda yang kena settle untuk minggu pertama ni..surat perjanjian..ect..ect..ect..

tell you what..
aku dapat modul 2 kat sini..memang dah boleh jangka dapat model 2 sebab aku dapat tawaran yang sama kat unimas..FIZIK, KIMIA, SCIENCE COM, MATH...uuu..man, seriously..!!this is tough..but not as tough as modul 1..rasanya nak tukar modul 3..tapi tengok la macam mana..kalau diluluskan aku tukar la..kalau tak diluluskan..aku teruskan..aim for the excellent..

selain dari pointer yang aku kena kejar..aku rasa ada sesuatu yang lain yang aku kena cari kat sini..bukan cinta..bukan..!!sebab aku dah janji dari awal..rasanya ada benda lain...tapi ape ye??huh..abaikan je..buat pening je kalau nak fikir...=.="
hurm..nak cakap pasal lecturer2 yang ada kat sini..memang aku berani bet..semuanya friendly2..terharu giler...dengar kata KMM adalah antara yang terbaik dalam bahagian akademik..tapi apa yang penting  sekarang..study..doa jangan tinggal...

minggu pengurusan pelajar dah habis..hari isnin ni dah mula kuliah...hurmm..tak jejak tanah la aku berjalan nanti...huu..minggu pertama ni je aku dah puas kena bebel dengan mak..ehehe...nyesal pulak cakap dengan mak hari tu...tapi nak buat macam mana...takkan nak menipu??ala..mak bebel pun untuk kebaikan aku jugak..ye la..mak takut anak dia ni tergolek sakit sebab tak cukup makan..ahaha...*aku iyekan je..padahal x ikut pun..*

to be honest..aku cakap..aku tak suka kalau orang kenal aku kecuali kawan2 sekolah aku or orang2 yang dah memang kenal dengan aku sejak dari mula...minggu suai kenal ni je aku dah jumpa dengan sorang...saiful izam, kawan jimmi...perhh..punya la aku kelam tak hingat..tapi aku wonder jugak..macam mana dia boleh kenal aku??padahal jumpa pun tak pernah..cuma nak harapkan cam gambar kat facebook tu..alahai...lemah aku~
btw,epul..ko memang hebat sebab dapat cam muka aku yang huduh ni..tapi...sama ke gambar aku dengan orang yang sebenar??=.="

rindu kat family??jangan cakap..memang rindu..n sebab tu jugak aku minimakan contact hours aku dengan mak..ahh..kalau tak..mau terasa yang aku ni dah lama tinggal rumah...mau meleleh air mata ni..jatuh ego!!tamau~~
btw, KMM ramai ambik budak sis..kiranya dah macam reunion budak2 ex iskandarian pun ade..huhu..tapi takpe la..sebab yang satu tu..kitorang jadi rapat kat sini..yang tak pernah bertegur sapa pun boleh bercerita berkajang panjangnya..

semalam aku balik2 rumah je si nenerd dah sambut..alahai..rindunya aku dengan budak tu....then, bila mak balik dari kerja..mak cakap, yang sepanjang2 seminggu yang aku takde kat rumah ni..si nenerd asyik cari aku je...meraung2 sampai tak lalu nak makan..erkk..ade pulak..mula2 memang tak percaya..tapi bila tengok dia taknak berenggang dengan aku n asyik nak didukung..aku mula percaya...payah betul budak ni..=.="
mata dah terasa kelat..rasanya aku perlukan rehat yang cukup sebelum balik ke asrama esok..good night oulls..!!

till then,
assalamualaikum...^^

0 comments: