~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~

Monday, June 4, 2012

BEBEL 1.0

bismillah..
kadang-kadang aku rasa tepu..tak bermaya..terlalu lesu untuk menghadapi hari esok..kalau boleh aku teringin sangat nak cakap..
"please..bagi aku ruang...aku nak rehat..!!seminggu pun aku dah boleh kata more than enough.."

mungkin aku dah penat..
penat melayan karenah manusia yang macam-macam..kalau boleh aku nak nikmati hidup aku seadanya sebagai   teenager yang *tahun terakhir ni!!* bebas untuk buat ape je yang aku suka..hang out dengan kawan-kawan..tak payah fikir masalah business,family,negara..dan yang aku tau masa tu cuma enjoy..tapi yang berpada la..

enjoy dalam erti kata yang sebenar bukanlah macam melepak ala-ala budak bus stand kat diorang punya favourite mall or something..tapi enjoy dalam erti kata yang *adults teringin nak buat*!
ye memang..
hidup aku ni boleh dikatakan bosan sebab hari-hari aku terperuk kat dalam kawasan yang sama..tak ada perbezaan dari apa-apa segi..
 
"ahh, ain kalau ye pun kau bosan..bosan2 kau pun dah ada kerja...dah pegang duit sendiri"

memang..ada betulnya jugak..tapi kalau kerja sampai 6 hari seminggu non-stop aku pun bosan..and yes..aku terperuk dalam area RUMAH-KEDAI-RUMAH..!*aku rasa terkurung*
*sigh*
kadang-kadang ada jugak aku terfikir..bagus kalau aku berteman..ada orang care...ada teman nak bercakap..tapi bila aku fikir-fikir balik,aku terus jadi takut..aku macam tak sedia lagi untuk di kongkong.. that special something will come later.. aku takut dan aku cepat rimas kalau-kalau teman aku tu terlampau caring sampai aku takde masa untuk berangan tentang diri sendiri..haha..ok aku cepat panik..entahlah..aku pun taktau bila masanya akan tiba..*ye aku tau masa tu berjalan seiringan dengan umur aku* bagi aku fikir dulu k?kalau dah sampai masanya berteman jugak aku..insyallah..wee~

kadang-kadang aku rasa yang setiap air mata tu ibarat magic yang boleh melupakan aku terhadap sesuatu..
dan boleh megeraskan hati aku jugak..
ye..kadang-kadang orang selalu merungut kalau nampak orang perempuan menangis..katanya cengeng..
tapi aku boleh dikatakan jarang-jarang menangis..tapi itulah hakikat..
kadang-kadang aku takut nak menangis..sebab aku takut aku missed part pnting dalam hidup aku..memori tu akan lesap bersama tangisan..*itu anugerah tuhan pada aku dan aku bersyukur*
tapi aku selalu jugak ingatkan pada kawan-kawan aku.. please,jangan buat aku kecewa dengan sikap diorang yang cuma akan buatkan aku menangis..yup..memori yang manis akan lesap..hati aku akan jadi keras dan semakin keras untuk terima diorang balik dalam hidup mengikut kekerapan aku menangis..
haha..ye..aku pun dah penat..sekurang-kurangnya anugerah allah pada aku ni ada jugak manfaatnya kan?


aku pernah ada sepupu sebaya dengan aku.. yang rapat..dan ada something yang jadi.. yang aku tak patut ceritakan pada sesiapa.. it was a sadcase bila hubungan kitorang terus jadi dingin..ye kalau sebelum ni semua orang kenal dengan kitorang tau yang kitorang takkan boleh berenggang kalau dah berjumpa..
yup..i missed that time the most..dan aku rasa aku dah tak patut tinggalkan dia sorang-sorang lagi.. mungkin dah cukup rasa kosong tu mendera dia.. mungkin aku patut cakap yang i misses her company too...semua orang buat silap kan?*yeah but not everyone do that kind of mistake twice*


ok dah banyak aku bebelkan ni..
time to sleep..night2 peeps..
till then, assalamualaikum..^^

p/s : seronok tak kalau suami kita tu mualaf?humm..interesting kan??lol~


0 comments: