~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~

Tuesday, August 21, 2012

SEKEJAP JE DAH RAYA

bismillah...

rasa sebulan berpuasa tu dah macam seminggu je..alhamdulillah semuanya berjalan lancar.. alhamdulillah jugak semuanya sihat-sihat.. last day puasa kitorang dari jasin bersiap-siap then bergerak ke rumah mek tam kat parit raja tu sebelum melawat kubur atok tiamah n atok md shah.. sedih rasa.. selalunya tiap-tiap tahun takpun tiap-tiap kali balik kampung aku selalu mintak atok abah doakan kitorang..doakan aku n pelajaran aku..tapi kali ni..nampaknya aku yang kena doakan atok.. raya tahun ni memang rasa hambar sikit..entah kenapa..*eleh takyah nak bajet kata raya kau tu tiap-tiap tahun best..*

lepas singah kubur, terus menghala ke kota tinggi..sempat la berbuka puasa kat sana..esoknya dah raya..alhamdulillah..sekejap je kan dah raya..esok tu jugak dalam waktu tengah hari tu kitorang menghala balik ke rumah..sebab abah punya cuti pun tak lama.. atok macam biasa macam susah nak lepaskan kitorang balik..nak buat macam mana..dah kena balik kan..hehe..

angah ika dah berisi dah..8 minggu..alhamdulillah..dapat la tengok anak sedara baru tahun depan punya raya kan..hehe..konon kata aku berseri-seri..tolong sikit ek..bukan ke orang yang mengandung tu lagi naik seri dia?lol..yang paling tak menahan atok jumiran la..lawak la atok ni..dah terbiasa kena cium dengan aku kot tiap-tiap kali kitorang nak balik..kali ni dia pulak mintak cium...bhahaha...3 berbalas 2..ekekeke.. sempat aku kenakan atok.. entahlah mungkin atok rasa rindu dengan cucu kesayangan dia yang tak balik tengok dia lagi tu..takpelah tok.. mungkin dia tengok muka aku ni macam sepupu aku tu kot..maklum la dari kecik lagi orang dah cakap yang kitorang ni ada iras, so aku admit sekarang.. sian atok..sabar ek..

singgah parit raja..kena pulak tahan dengan mek tam suruh kitorang tidur situ..haha..*susah banyak peminat ni* then hari raya ke 2 baru sampai jasin..ho ho ho..ingatkan tak sempat jumpa paklong.. tapi memang ada rezeki jumpa dia.. turun tepi jalan tu salam-salam then balik.. sempat dia jemput datang kenduri doa selamat 16 hb 9 ni..eh birthday mak tu!kebetulan..kebetulan.. thank god abang efy yang baik hati dah pelawa kalau nak balik rumah nanti kalau dah ada kat perlis tu boleh roger-roger nombor dia..20 minit eh tempat TUDM dia tu dengan tempat aku..ehehehe...*senyum jahat* selamat duit takyah beli tiket..tapi takleh selalu-selalu la roger-roger dia kalau nak balik..malu la selalu-selalu mintak tolong dengan orang...wuwuwuwuw~

overall, raya ok la..not bad..
selamat hari raya semua..
assalammualaikum..may allah bless us always~



0 comments: