~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~

Wednesday, February 6, 2013

BEBEL + RINDU + KENANGAN !!

bismillah =)

ahad haritu ija ade datang rumah..*senyum*
tak bagi notis sehari sebelum pulak tu..tau2 dia dah bagi msg cakap mintak alamat rumah + dia dalam kereta otw ke rumah aku..macam2 la budak ni..

serious nampak je muka dia turun dari kereta..rasa macam pehh..rindu gila la kat minah sorang ni..*senyum*
rasa macam dah lama gila tak bertandang ke bilik dia macam kat matrik dulu..(dah sah2 la takleh buat..sebabnye kitorang pun dah habis dah blaja kat matrik tu..masing2 dah blah..bawak haluan masing2..)

architecture seriously aku rasa leih mencabar..mungkin sebab diorang kena hadap keje2 macam aku buat LK dulu tu..fuhh.berasap kepala..(ala ain..kalau tak minat tu cakap je la..)
sembang punye sembang..terbukak la cerita..pasal u masing2..seriously..kalau x salah pilih kos..confirm kau akan jumpe species2 kau yang sekepala..yang perangai memang sebijik ngan kau kat u nanti..
macam tu la dengan ija n aku..*senyum*

ija kata..memang dia tak sangka gila..dia boleh jumpa dengan member2 yang ada fe'el sama dengan dia kat u tu..suka photograpy.. suka tengok kartun.. perangai gila2.. suka study lewat2.. *senyum*
tu namanya dia memang tak salah pilih jalan..haha..aku tumpang gembira..kalau dapat kawan yang jenis macam tu takde la kau rasa macam nak pancung kepala orang hari2 kan?

waktu kat matrik dulu yelah..aku rasa macam terkilan sikit..terlampau mengikut perasaan mungkin..or mungkin jugak pengaruh rakan sebaya..aku tukar modul..elok2 dapat modul 2 (asasi fizikal kalau kat u). aku g tukar modul 3 (asasi hayat kalau kat u).. padahal terang2an aku dah boleh baca..dah boleh fikir sendiri yang aku tak sepatutnya tukar modul..sebabnya aku dapat tawaran yang sama pun kat unimas tu..asasi fizikal..bukan hayat..*ape la yang kau fikir waktu tu ain..*

nasib baik la tak kena drop out of programme..or dapat kos lelong waktu dapat panggilan upu haritu..(gila berdebar masa dapat tu..macam nak dapat hukuman gantungsampai mati..aiseyh)

kes pemerapan diri berlaku selama setahun aku kat matrik..(rasa menyesal yang teramat sangat sebab aku dah buat satu keputusan yang sangat bodoh) yang aku fikir waktu tu cuma nak survive..jangan sampai kena buang..jangan sampai dapat pointer yang membolehkan aku kena lelong.. then dalam otak aku memang nekad nak buat u turn lepas ambik matrik.. kalau nak suruh aku jadi calon persendirian ambik stpm pun aku sanggup waktu tu (kau faham je la bertapa aku cuaknye dalam masa setahun tu)

tapi alhamdulillah..allah maha besar..dia dengar doa dari hamba dia yang hina ni..aku dapat buat u turn.. dapat ambik degree dalam bidang engineering...alhmdulillah..memang aku bersyukur gila!melompat2 aku waktu dapat surat panggilan haritu..fuhh syukur ya allah!! alhamdulillah~

waktu matrik memang waktu yang susah untuk aku..kawan..persekitaran..roomate..semuanya macam ade yang tak kena..haha..aku usulkan kalau lepas ni pihak kolej kediaman kat matrik tu mohon susunkan adik2 batch lepas ni mengikut modul or program masing2 kat dalam satu aras ke..satu blok ke.. or kalau boleh buat kat dalam satu kluster sekaligus...ghahaha..*amboi..melampau kau ain!*
 yela..bukannye aku ada masalah duduk campur2 ngan bebudak modul lain ni..tapi masalahnya kalau dengan student akaun ke student2 yang modulnye tu habis awal or lompong sehari waktu exam..confirm diorang n the gang akan buat bising..langsung x hormat dengan budak2 aras yang nak exam esoknye tuu..huuu..
but apepun yang penting..zaman tu dah pun berakhir..sekarang zaman aku mengulit periodic table pulak..huuu..haru seh..

*ok..result pun dah nak keluar dah ni..doakan kejayaan aku k..in shaa allah..aminn =) *



0 comments: