~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~

Monday, May 27, 2013

DIA BENCI AKU..

bismillah..
dia benci aku..dia benci aku..dulu dua benci aku..tapi sekarang dia dah tak benci aku lagi..
alhamdulillah..syukur..
ada lagi yang benci aku sekarang?ada lagi yang dengar cerita dari sebelah pihak lepastu terus judge orang tu macam mana?ada??

kalau semalam aku jatuh bergolek..hari ni aku cuba untuk bangun balik..
kalau semalam aku berdiri megah..mana tahu esok lusa aku jatuh lagi..
ini semua di tangan allah..cerita kita DIA yang tulis..DIA jugak yang pegang..bukan kita..
jadi kalau kau nak share..kalau kau nak sembur..go on..
selagi kau boleh lega..mungkin dengan cara tu kau boleh hilangkan sakit hati kau..go on..
takde sape marah..takde sape sentap..

"macam kau ni?? ganas semacam?? terlebih tak fake??"

"actually, ak x berapa suka kau lah sem lepas..kau lain sket dr yg lain"

ayat2 macam ni dah selalu aku dengar kawan..terpulang la kau nak kata ape..aku terima bulat2..
redha dengan keadaan aku..aku..kalau aku tak suka aku diam..aku pinggirkan diri..aku senyap..aku bawak diri...aku hilang...jauh..sampai kau pun dah tak mampu tarik aku dekat lagi..
kalau aku berkawan..dan dia buat something dekat aku..yang aku tak suka..itu yang aku buat..tapi untuk ceritakan keburukan dia pada orang lain..cerita apa yang dia dah buat pada aku kat kawan2 dia tu..aku takkan buat..itu aku tak mampu..aku kesian..biarkan diorang..kalau ada akal..diorang boleh fikir..kalau ada mata diorang boleh nampak..kalau ada hati diorang boleh rasa..

aku cuma mampu duduk tepi..perhati permainan yang aku terpaksa tamatkan dan mulakan dari petak pertama tanpa rasa regret..sebab aku tau..tak lama lagi..kalau nasib malang macam aku..satu persatu akan jatuh ke bawah..ke petak satu..jadi aku kena bersabar..baling dadu perlahan2 dan kembali merangkak dari satu petak ke satu petak yang lain..menangis??ye walaupun aku nampak kental..aku ada jugak menangis.. bukan sebab cinta..tapi sebab kawan..i value friendship more than love..unless dah jumpa my other half..then baru aku sayang dia betul2.. terkilan.. aku tabur kasih sayang pada kawan2 sayang diorang macam darah daging sendiri..tapi  at last..aku terkilan bila digunakan.. sedih.. nampak sangat yang kau tak ikhlas dalam berkawan.

i dont have anybody else here..ye aku duduk merantau..family pun jauh..jadi apa yang aku ada? cuma kawan2.. jadi kalau aku dah sayang kau..jangan la ambil kesempatan.. faham? aku cuma ada korang.. yang aku anggap macam adik..macam abang..macam kakak sendiri.. tak kesah la kau kaum ape pun.. sekurang2nya aku dapat ubatkan rindu kat keluarga aku kat kampung tuu.. tapi bila aku terkilan.. bila aku kecewa.. aku tau kau takkan perasan waktu tu.. (orang yang buat salah mana nak perasan salah dia) aku makan dalam.. aku tak bercerita.. 3 kali peluang selalunya aku akan bagi pada setiap orang..tapi kalau ketiga2 peluang tu kau gunakan tak berbaki..kau ingat aku boleh sabar lagi ngadap muka kau? jangan terpinga2 kalau aku tetibe tak bercakap dengan kau..jangan terpinga2 kalau tetibe kau hilang aku.. tilik diri sendiri sebab aku takkan bagitau salah kau.. aku takkan cerita salah kau pada orang.. semuanya terpulang pada kau jugak..

kau benci aku.. kau benci aku?? terpulang kawan.. aku tak paksa kau kawan dengan aku..
aku cuma cari kasih sayang yang tertinggal.. yang tercicir pada kawan2 aku.. kalau mampu balas.. kalau tak mampu ignore.. tak payah bercakap pun aku dah boleh faham dengan tengok mata kau..

benci aku lagi?? benci laa.. aku cuma mampu senyum... ini dunia kawan.. apa yang jadi semuanya dah tertulis.. ini ketentuan untuk aku.. terima kasih..

1 comments:

Anonymous said...

What's up, yeah this paragraph is really fastidious and I have learned lot of things from it regarding blogging. thanks.

my website; payday loans