~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~

Tuesday, May 28, 2013

MINTA MAAF..SAYA ADA MASALAH SILAU..

bismillah..

yang kena bongok sedas malam tadi..mintak maaf banyak2..haha..ingatkan budak sekelas tadi..rupenye idokk~
maaflerr aku memalam bute dengan cahaya jalan yang hidup segan mati tak mau tu memang idokk lerr teman nak nampak hape2..hehe...lagi2 kalau dua tiga biji kereta lalu..kena pulak mata aku ni dengan cahaya lampu dari kereta tuu..siyezz silau beb..dah sudahnye memang aku tak nampak ape2 la lepas tu..gelap kejap dunia aku dalam 1-2 minit..ape kau hingat seronok ke ade rabun silau macam aku..huuu TT-TT

tak expect yang buat perangai tu orang lain..selalunya si kude tu yang suke buat perangai macam tu..dok berhenti kereta kat tepi pastu panggil nama aku..tapi selalunye kalau kude buat macam tu..kude memang betul2 ade bende nak cakap...oleh sebab aku expect kude yang ade dalam kereta tadi..and aku fikir kude yang panggil aku pastu buat perangai xnak cakap pape lepas panggil..kan dah terlepas bongok sedas..huuu~
TEMAN MINTAK MAAF KAT KOME YEE.. =(

stress jugak sebenarnye..mate aku dah le buta kejap time2 malam gini..dah aku pulak memang lee "rajin" bebenorr nak pakai spec kalau keluar dekat2 nii.. pastu dah kena suluh dengan cahaya lampu motor.. kereta.. memang sakit laa kalau tetibe kena silau tuu.. tapi kalau paling2 kurang pun pandangan aku cuma jadi gelap gelita kejap dah lepas kena direct light kat mata tu..paling sekejap nak normal balik pandangan tu dalam 30 saat.. tapi waktu ni kalau orang berdiri jarak sedepa dengan aku memang aku tak nampak laa muka..

kes tadi pun sama sebenarnye..
aku tak nampak sape2 pun yang ade dalam kereta tu..maaf..tak dapat nak layan..bukan sombong, bongkak , riak, dan berlagak..tapi sebab xnampak ape2 pun..yang nampak cuma tangan dengan badan korang je..yang lain sumpah tak nampak..kepala memang tak nampak langsung..ini lagikan muke..kalau kepala dah tak nampak ape ko ingat muka korang tu aku boleh nampak?
*haish..teruk jugak night vision problem aku ni*

hopefully, aku punya the other half nanti (yang aku tatau sape) sanggup terima kekurangan2 aku ni..emm.. kurang2 sudi pimpin tangan aku kalau dalam gelap tu pun dah ok..aku boleh je gagah jalan jugak dalam gelap..tapi ade la tergolek2 2-3 kali dulu sebelum mata tu dapat sesuaikan diri dengan keadaan gelap tu.. semalam dalam pukul 3 pagi keluar2 bilik the whole house dah gelap..xde cahaya lampu langsung kat luar tu bila aku keluar dari bilik..except cahaya lampu dari bilik aku..
*housemate tidur kat ruang tamu sebenarnye* oleh sebab aku taknak kejutkan dia..aku gagah jugak laa pelan2 keluar..tak bukak lampu..meraba2 kaki tuu atas lantai..tetibe..

ade bende jatuh..bunyi kuat pulak tuu..takpe laa..aku angkat..sambil tengok housemate aku..nasib baik dia tak terjaga..fuhh..baru jalan bape tapak kedepan..*gedegangg* langgar kerusi..aku betulkan balik kedudukan kerusi tu..bape tapak lagi..*gedegangg* langgar meja pulak..
(alahaiii..penat betul laa jadi orang buta ni)

dah tu gagah jugak laa g sampaikan ke toilet dengan meraba2 tuu..last2 bukak lampu toilet hujung..haa!! lega..ada jugak cahaya.. =.="

tuu laa..aku takde la gitau kat semua orang yang aku memang gini malam2..buat segan jee..tapi kalau sampai tahap kau suruh aku cam sape2 memalam buta tu memang tak laa..except orang tu betul2 berdiri bawah lampu jalan..then baru aku boleh gagah nak camkan muka dia..huhu.. =.="

emm..kes pasal kereta tadi tuu kann..aku rasa kau dah salah panggil nama kot derr..
yang jalan sekali dengan aku tuu nama dia syafiqah..ye2..yang comel2 tu laa kude aku..pikah nama dia
lain kali kalau nak turun cermin tingkap kereta pastu nak panggil dia jangan laa sebut nama aku.. sebut nama dia okay?*ni aku punyaa baik hati gitau nama dia kat korang nii haa*
tau korang ade niat murni nak kenal2 ngan dia..tapi kann lain kali kalau nak buat macam tu try buat time siang..malam aku tak nampak..so, takleh la aku nak jadikan tu sebagai satu sumber hiburan..bhahaha..

till then..
assalamualaikum =)

0 comments: