~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~

Saturday, July 6, 2013

MASIH ADA RINDU

Kunyahan yang sedia kala perlahan semakin terhenti. Aku hanya diam mendengar celotehnya. Teliti dalam setiap kata-kata yang dituturkan. Dia tersenyum. Tertawa sangat bahagia. Jauh ku selami. Nyata matanya juga ikut tersenyum setiap kali dia bercerita. Manis wajahnya. Riang tawanya bagaikan bercerita bertapa cerianya hari-hari yang ditempuhinya selama ini. Aku lantas megoyakkan senyuman di bibir. Ikhlas penuh bermakna.
      Air kembali diteguk. Membasahkan tekak yang sudah kontang yang mendesak untuk dititipkan sedikit lembapan. Keringat di dahi diseka perlahan. Ahh.. panas bukan menjadi isu lagi disini. Hanya ini sahaja masanya. Hanya ini peluangnya. Segala yang terbuku dihati diluahkan. Segala yang tersimpan kemas disudut hati dihumban keluar. Dia tersenyum. Turut ketawa bila aku ketawa. Turut senyum pabila aku tersenyum. Saling bertukar cerita. Saling bergelak ketawa.
      Jam ditangan dikerling sepi. Ahh.. Sungguhlah masa sangat mencemburui kita. Dia tersenyum lagi. Patutkah kita pergi? Patutkah kita menamatkan segalanya disini? Ohh..sungguh banyak hikayat yang perlu dikongsi. Masih berkajang menunggu untuk diluahkan. Dia senyum meleret mengharap sebuah pengertian. Aku cuma mengangguk perlahan. Sungguhlah.. Rindu itu tetap ada.. 

2 comments:

Fadz hashim said...

sweet nya.. jelez tgk friendship mcm ni :)http://tulisanfadz.blogspot.com/

ain farhana said...

haha..terimas sayang =)