~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~

Saturday, December 21, 2013

Gadis itu memandang aku sambil tersenyum lembut..

"daddy pernah tanya soalan tu kat orang dulu.."

"then?"

*dia tersenyum..*

"waktu tu orang tak dapat jawab soalan tu.."

"sekarang ni?"

*dia kembali mengulum senyum bila soalan yang selurus itu aku ajukan padanya..*

"sekarang ni orang dah tau dah jawapan dia.."

"apa dia?"

"yelah..awak tu yang tak jawab lagi soalan orang..kenapa awak rasa awak perlukan lelaki dalam hidup awak?"

*aku masih jungkitkan bahu seperti tadi..mencebik sebagai tanda aku tidak tahu apa jawapan kepada soalan tersebut*

"takkan tak tahu kenapa?"

"entahlah..orang rasa soalan tu sendiri macam terlalu kompleks untuk orang jawab..macam mana nak cakap kalau orang sendiri pun takde jawapannya?"

"kalau dalam banyak-banyak kawan lelaki awak yang awak keluar..orang rasa orang rasa sangat selamat kalau keluar dengan dia..dengan pakwe orang sendiri..tapi orang tak tau la kalau awak.."

*aku tersengih..menunduk seketika..yeke??"

"jadinya bila dad tanya macam tu kat orang..baru orang tau jawapannya.."

"protection..rasa selamat kan??"

"yup exactly"

*tapi pada aku..belum cukup selamat...
belum cukup protection yang dapat dia bagi kalau dia sekadar "kawan lelaki"..
sebab yang ketiga tu sentiasa ada untuk sesatkan anak-anak adam..
Tapi kalau suami..yang nak dikaitkan dengan isu protection bagai ni..
itu memang aku setuju..
sebab itu adalah salah satu fungsi suami jugak..

sebagai pelindung..



0 comments: