~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~

Saturday, January 25, 2014

CUTI SEM DAN "TREATMENT" BADAN

bismillah..
well..i'm back..mengisi masa lapang..masa terluang.. kill time bak kata omputihnye...ahahaha..
duduk rumah kadang-kadang mencabar jugak dek kerana kita dah terbiasa dengan jadual yang padat masa kita ade kelas dulu..and now..waktu cuti sem..nganga la kau ibarat main "AEIOU freeze" sorang-sorang kat rumah...wakakaka...

tell you what..
bukan semua orang berduit nak keluar rumah hari-hari enjoy sakan..meleburkan duit yang mengalir lebih laju dari air terjun tu..apa yang aku mampu?emm.. kalau nak ikut apa yang aku mampu..aku cuma mampu duduk rumah melepak depan laptop yang pada aku memang jatuh hukum haram nak bukak kalau masa study tu sebab laptop ni ibarat sesuatu yang sangat melekakan..once kau start main dengan dia..3-4 jam kau yang berharga tu macam lebur gitu je tanpa kau sedari..whoaaa..dah macam masuk dalam time tunnel kan..bhahahaha...

nak keluar..aku tak berduit..so untuk mengubat rasa bosan duduk rumah melengung tu aku pun buat la apa yang patut..ape yang patut tu ape??bahahhahaha...

tido?? *emmh..dah puas sangat dah mengqada tido tu*
tengok tv?? *emmhh..x minat sangat laa..sorryy..*
novel?? *oh god..serious..tolong jangan bagi aku buku tebal-tebal sangat..tak larat nak habiskan*
surf the net ??*oww.. suke3!tapi kadang-kadang tu bosan jugak*
texting?? *sangat suke..but..ermmph~*
bergayut?? *takde sape sudi..miahahaha*

oleh sebab itu aku ada terlalu banyak masa untuk aku luangkan..dan most of them terbazir dengan acara duduk melepak dengan mak..duduk depan laptop online..dan makan..
huhh??makan??

ye MAKAN!!
dan terlihat sudah disebalik baju tee yang aku sarung riak-riak perut dan lemak-lemak degil yang sudah semakin membentuk di situ..mungkin juga tak segan silu men"capap"..huaaaa!! =.="cane ni??
agak-agak ade tak senaman ringan yang kite boleh buat untuk membantu dari membantras gejala ini daripada berleluasa.. *amboi ayat..bhahahahah*


emm..pada aku ini sedikit sebanyak boleh membantu kot.. and akhirnya terpulang pada diri sendiri jugk sama ada kau rajin ke malas nak buat...kalau rajin..takde la macam labu perut kau nanti masa naik sem lepas cuti..kalau malas..ibaratnya dah macam doraemon bergerak la kau ke kelas..haaa..sanggup?? huhuhuhu


kalau merujuk pada table ni..aku ni dah boleh dikira dalam golongan saaaaannngaaattt gemuk hokay.. takyah nak sedapkan hati aku cakap badan kau okey je la ain..manade gemuk..eleh..sekali timbang tengok..mak aii..nak terjojol bijik mata aku tengok.. sangat gemuk ok..atau nama lainnye obes!

ok..aku nak gi meroyan jap..nak menyorok bawah katil sebab tak sangka diri ini obes..wuhuhuhu..dah kbai..
wahahahahaha sengal..

till then,
assalammualaikum..



7 comments:

Multi-used Space Saving Bed said...

kah3. semoga berjaya lah ye

cart kartika said...

hehe kalau cuti sem memang lumrah mcm tu.. ika igt masa blaja dlu pun memg mcm tu. mana tidaknya duk umah best sgt makan tido.. kan :)

jemput singgah blog ika..
http://cartiecacloset.blogspot.com/

cart kartika said...

hehe kalau cuti sem memang lumrah mcm tu.. ika igt masa blaja dlu pun memg mcm tu. mana tidaknya duk umah best sgt makan tido.. kan :)

jemput singgah blog ika..
http://cartiecacloset.blogspot.com/

sinuha said...

Bestnya dah start cuti sem. Good Luck kalau nak exercise :)

ain farhana said...

Multi-used Space Saving Bed : kehkehkeh..in shaa allah..pasang harapan tinggi ni..moga-moga tak bertukar jadi panguin bila naik cuti nanti..hee =D

ain farhana said...

cart kartika : hahaha..sangat kot!kalau kat hostel tu mana nak dapat makan banyak-banyak macam kat rumah..nak makan pun macam kena pikir dua tiga kali jugak sambil check duit kat dalam purse ade ke tak..wuuu..
ye in shaa allah ain singgah sayangs.. =D

ain farhana said...

sinuha : hahaha..terimas2.. appreciate gila wish tu..hehehe...
mana tak bestnye cuti.. duduk rumah boleh guling-guling atas katil sambil online takyah sibuk-sibuk fikir pasal assignment langsung..tu pasal boleh terbuntal tu..hahaha =P